۵ نكته براي برخورد با مشتريان سخت گير و بد اخلاق

نرم افزار ها و راهكار هاي مديريت و سازمان ها

۵ نكته براي برخورد با مشتريان سخت گير و بد اخلاق

۱۷ بازديد ۰ نظر

 

خيلي از صاحبان كسب و كارهاي كوچك مشترياني دارند كه وقتي آن ها را ميبينيد يا تماس مي گيرند آن ها را عصباني مي كنند. آن ها انرژي شما ميگيرند، همه چيز را سرزنش مي كنند و در پرداخت تاخير دارند. مشتريان سخت گير در هر كسب و كار و شركتي وجود دارند و حتي شما ممكن است بخواهيد بعضي روزها آن ها را رد كنيد و سر جايشان بنشانيد. حتما مي دانيد كه بهتر است آنها تا جاييكه مي توانيد از دست ندهيد، بنابر اين چطور ممكن است  شما مشتريان سخت گير و بد اخلاق را نگه داريد و آرام بمانيد؟

1- ارتباط شفاف برقرار كردن :
وقتي با يك مشتري سخت گير رو به رو مي شويد، انتظار مي رود بدانيد با آن ها چگونه رفتار كنيد. بدون داشتن ارتباط مستقيم و شفاف نمي توانيد به اين مورد مهم دسترسي پيدا كنيد. ارتباطات وسيع و شفاف دليل مي شود كه اگر روزي كسب و كار كوچكي راه انداختيد و يا دنبال راهي براي مديريت هر چيزي و هر كسي بوديد بتوانيد به سرعت ذهن ها را بخوانيد.
نكته كاربردي : تحقيق و آموزش از بهترين افراد مرتبط با صنعت و تجارت راه خوبي براي افزايش توانايي هاي شماست.

2- درستش كنيد :
گاهي اوقات رفتارهاي خود ما دليل بد اخلاقي و ناراحتي مشتريان است. اگر اشتباه از سمت شما بوده، درستش كنيد. وانمود نكنيد اتفاقي نيافتاده  و سعي نكنيد آن را ناديده بگيريد. ناديده گرفتن بحث و كشمكش پيش آمده چيزي را بهتر نمي كند.  نكته كاربردي : گارانتي خيلي چيز با ارزشي نيست اگر ما پشت آن نباشيم. اگر شما پيشنهادي براي گارانتي نمي دهيد، در پيشنهاداتان ملاحظه كنيد و اشتباهتتان را اصلاح كنيد.مطمئنا خودتان هم خوشحال خواهيد بود.

منصف باشيد ولي قاطعانه :
اگر شما كارهاي لازم به معامله اتان را انجام داده ايد محكم باشيد و نگران چيزي نباشيد. شما وظايفتان را درست انجام داده ايد و اگر مشتري شما غير منصف و بي منطق بود، مودبانه سر حرفتان بمانيد و قاطع باشيد.  نكته كاربردي : تمام تلاشتان را بكنيد تا مهربان، اما قاطع باشيد.، اما فقط زماني كه مي دانيد كار درست را انجام داده ايد. راه هاي ديگر را هم پيشنهاد كنيد اما يادتان نرود : لزوما همه مردم براي شاد ساختن و شاد بودن ساخته نشده اند

حرفه اي ماندن :
در دام خشم نيفتيد. اگر شما با مشتري كه زبان تند و اخلاق زننده اي داشت، اظهار نظرهاي بي ملاحظه اي مي كرد رويارو شديد واكنش احساسي نشان ندهيد و حرفه اي باقي بمانيد. عكس العملي نشان ندهيد زيرا اين كار به راحتي كشمكش ها در روابط كاري شما را زياد مي كند. نكته كاربردي : آسان است. آينه كلمات و رفتار و مدل ارتباط ديگران نباشيد. نفس عميقي بكشيد، قدم بزنيد و به خودتان براي آرام شدن زمان بدهيد.

مذاكرات برد-برد :
جهت مقابله شدن با يك ارتباط كاري براي داشتن تجربه اي مثبت، بايد شرايط پيروزي براي هر دو طرف وجود داشته باشد. وقتي با مشتريانتان مذاكره مي كنيد، زمان كافي را براي علاقه مندي هايتان بگذاريد. به ياد داشته باشيد اگر شرايط خوب پيش نرفت، روي شما تاثير بدي نگذارد، زيرا مشتري شما به هركسي خواهد گفت.
نكته كاربردي : راه هاي مناسبي براي تمرين مذاكره و گفت و گو در شغلتان پيدا كنيد. اساس گفت و گوها شبيه هم است، اما نكات كليدي اختصاصي براي موفقيت در هر كسب و كاري وجود دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.