نرم افزار CRM در چه سطوحي به شركت ها كمك مي كند؟

نرم افزار ها و راهكار هاي مديريت و سازمان ها

نرم افزار CRM در چه سطوحي به شركت ها كمك مي كند؟

۱۲۷ بازديد ۰ نظر

بسياري از شركت ها اهداف خود در بكار گيري نرم افزار هاي CRM را مي شناسند، اما در كنار آنها شركت هايي هم هستند كه تنها به دنبال خريد اين نرم افزار بوده و نمي دانند دقيقا در كجاها به آنها كمك خواهد كرد و چه خروجي هايي از ان خواهند داشت.

روندي كه در تمامي نرم افزار هاي CRM طي مي شود اين است كه كارمنداني كه مستقيم يا غير مستقيم با مشتري ارتباط دارند اطلاعات ارتباطي و همچنين فعاليت هاي خود در قبال مشتريان را در نرم افزار CRM ثبت كرده و پس از پيشبرد كار، اطلاعات را بروز اوري مي كنند.

اين روند در سه سطح مي تواند به شركت ها كمك كند:

  1. كارمندان فعاليت هاي خود در قبال مشتريان را بصورت موثرتر و با آگاهي بيشتري انجام دهد.
  2. مديران بتوانند روند كارهايي هم در قبال يك مشتري و هم توسط يك كارمند انجام مي شود را بهتر مشاهده كرده و بهتر مديريت كنند.
  3. مديران بتوانند از اطلاعات ارتباطي با مشتري گزارشات تحليلي داشته باشند كه تصميم گيري هاي بهتري براي آينده انجام دهند.

براي اطلاعات بيشتر مي توانيد اينجا و يا اينجا كليك كنيد.

تعريف دقيق مديريت ارتباط با مشتري يا CRM چيست؟

عبارت مديريت ارتباط با مشتري يا CRM از  اوايل دهه نود ميلادي وارد حوزه مديريت و بازاريابي شده است. بررسيها نشان مي دهد كه اين اصطلاح تقريبا از زماني كه توماس سيبل، مدير و مالك Siebel Systems عنوان «مديريت ارتباط با مشتري» را در مورد نرم افزار توليدي خود به كار برد، به تدريج درادبيات مديريت و بازاريابي رايج شد.  هنوز در مورد تعريف مديريت ارتباط با مشتري يا Customer Relationship Management، اتفاق نظري وجود ندارد. بسياري از شركتهاي فعال در حوزه تكنولوژي اطلاعات، CRM يا مديريت ارتباط با مشتري را مجموعه نرم افزارها يا خدماتي ميدانند كه به اتوماسيون بازاريابي، فروش و خدمات كمك مي كند. CRM با اين تعريف، تا حد زيادي به حوزه ي تكنولوژي نزديك مي شود.

بخش ديگري از فعالان حوزه مديريت، تاكيد دارند كه CRM نگرشي با تاكيد بر ايجاد، حفظ و توسعه و تعميق رابطه با مشتريان است و در اين نگرش، ممكن است از تكنولوژيهاي روز استفاده بشود يا نشود. حتي كتابهايي در حوزه CRM وجود دارند كه براي تاكيد به جنبه هاي مديريتي در مديريت ارتباط با مشتري، هيچگونه اشاره جدي به امكان استفاده از تكنولوژي در اين حوزه نكرده اند. اين افراد، تعريف سابقه ي تاريخي CRM و مديريت ارتباط با مشتري را با جملات پيتر دراكر آغاز ميكنند: هدف هر كسب  و كاري، ايجاد و نگه داشتن مشتري است.

اين نوع از بحثها در حدي جدي است كه بسياري از كتابهاي حوزه مديريت ارتباط با مشتري، براي تاكيد بر ميانه رو بودن، چنين عناويني را در توضيحات خود به كار مي برند: CRM – A Balanced Approach  يا مديريت ارتباط با مشتري با نگاهي متوازن و توجه همزمان به جنبه هاي مديريتي و جنبه هاي تكنولوژيك.   CRM به عنوان ابزار تكنولوژيكي قوي به كمك شما آمده و درجمع آوري اطلاعات شما از مشتريان ، افزايش سرعت عمل شما در پاسخگويي به آنها كه در نهايت به جلب رضايت مشتريان خواهد انجاميد وافزايش ميزان فروش   كمك خواهد كرد. در يك عبارت خلاصه تر مي توان گفت CRM خود تخصصيست كه در آن سه عامل مشتري ، فرآيندها و تكنولوژي به موازات هم  و همه در جهت رسيدن به هدفي واحد كه بهينه سازي ارتباط مشتريان با يك سازمان يا واحد توليدي مي باشد در حركتند.

CRM يا همان مديريت ارتباط با مشتريان ميباشد كه يك استراتژي تجاري طراحي شده اي است تا از هزينه ها  كاسته  و باعث افزايش منافع يك سازمان در راستاي استحكام وفاداري به  مشتريان باشد.  يك سيستم مديريت ارتباط با مشتريان درست ، اطلاعاتي از تمامي منابع داخلي و منابع مرتبط خارجي يك سازمان براي پشتباني كردن يك مشتري  به همراه خواهد داشت. CRM مشتريان را در يك سيستم يكپارچه بازاريابي ، فروش و پشتيباني در هر نقطه اي كه قرار دارند پوشش ميدهد و در سريعتر  رسيدن در اهداف هاي نهايي يك سازمان در اين سه هدف  ياري خواهد داد. 

سيستم مديريت ارتباط با مشتريان در قالب يك نرم افزار  به معناي مفهوم ارتباطات داخلي و خارجي  يك سازمان ،  برمحور فلسفه مشتري مداري در كل امور يك سازمان  تاكيد  و هدايت آن را به عهده ميگيرد. بالا بردن سطح فروش با استفاده از تاكتيتهاي استراتژي بازرايابي و فروش   براي بوجود آوردن سطح رقابتي براي اعضاي يك سازمان از مزاياي ديگر استفاده يك CRM  در سازمان ها و شركت ها ميباشد.  CRM   يك استراتژي برنامه ريزي شده است كه با آموزش دادن و هدايت كردن كارمندان به شما نحوه چگونگي درك و فهم نياز هاي بيشتر مشتريان را آموزش داده  تا روابط افراد يك سازمان و مشتريان آن را استحكام بيشتري ببخشد د.  قلب موفق يك سازمان وابسته به رابطه خوب مشتريان با  سازمان ميباشد كه اين موفقيت با مديريت ارتباط با مشتريان بوجود مي آيد و شركت داده كاوي روش با تحقيقات و بررسي هاي متعدد خود در سالهاي اخير در پايه ريزي و تحقق رسيدن اهداف شركتها و سازمانها منطبق با شرايط و قوانين كشور  ايران شما را در رسيدن به اين اهداف با استفاده از سيستم ارتباط با مشتريان روش  ياري خواهد كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.